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In this groundbreaking highly visual book, world-renowned designers Stefan Sagmeister and Jessica Walsh set out on a mission: to find out what beauty is and the many ways that it impacts our lives. They turn to philosophy, history, and science to understand why we are drawn to beauty and how it influences the way we feel and behave. Determined to translate their findings into action, Sagmeister & Walsh show us how beauty can improve the world.The exhibition 'Beauty' was a cooperation between Museum Angewandte Kunst, Frankfurt am Main and MAK, Vienna.bron : www.copyrightbookshop.be
Design --- Graphic arts --- Aesthetics --- 766.07 --- Grafische vormgeving ; 21ste eeuw --- Kunsttheorie ; esthetica ; over schoonheid ; het schone --- Beautiful, The --- Beauty --- Esthetics --- Taste (Aesthetics) --- Philosophy --- Art --- Criticism --- Literature --- Proportion --- Symmetry --- Art, Graphic --- Arts, Graphic --- Graphic design (Graphic arts) --- Graphics --- Visual communication --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators --- Psychology --- Exhibitions --- 749.01 --- Grafische vormgevers ; 21ste eeuw ; Sagmeister & Walsh --- Brand Identity --- Kunstbeschouwing --- Sagmeister, Stefan °1962 (°Bregenz, Oostenrijk) --- Walsh, Jessica °1986 (°New York, Verenigde Staten) --- Meubelkunst en design ; theorie, filosofie, esthetica --- Vormgevers --- Ontwerpers --- Schoonheid --- Vormgever --- Ontwerper --- Radio broadcasting Aesthetics
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Forthcoming in 2017: the first major publication on the innovative and experimental design work produced by Rotterdam-based Hard Werken. The design group itself was formed by members of the magazine 'Hard Werken' published in Rotterdam from 1979 to 1982. The core members were Henk Elenga, Kees de Gruiter, Gerard Hadders, Tom van den Haspel, Willems Kars and Rick Vermeulen. In 1994 Hard Werken merged with the design firm Ten Cate Bergmans to form the new design practice Inizio. Hard Werken's anarchic design, contrary to typographic conventions and modernist currents of the time, characterized this group as a brash, elusive, and distinctly Rotterdam.
Design --- Art and design --- 766.07 --- 766.039(492) --- Grafische vormgevers ; 20ste eeuw ; 1979-1994 ; Hard Werken --- Hard Werken (tijdschrift) --- Design and art --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Gebruiksgrafiek ; 2000 - 2050 ; Nederland --- Hard Werken Design (Firm) --- Grafische vormgeving --- Hard Werken --- MAD-faculty 20 --- grafisch design --- grafische technieken --- grafische vormgeving, Nederland
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Dans la maison monochrome de Monsieur Silence, une femme interroge sa vie avant de se décider à partir à la rencontre des bruits et des couleurs du monde. Une fable sur le silence et le bruit, le dedans et le dehors, le renoncement et la liberté. La Poupée de Monsieur Silence s'ouvre sur une chaise vide. Cette chaise est celle de l'attente à laquelle serésument les journées de la narratrice, amoureuse d'un homme toujours ailleurs, voué à son exigeante mission : apporter le silence au coeur d'un monde de plus en plus violenté par le bruit. Cette femme sans nom et sans pouvoir, surnommée la Poupée par celui qu'elle attend, se contente d'observer le vacarme extérieur qui bat à sa fenêtre. Dans le vide feutré de la maison, son existence transparente trouve pourtant à se dire. Nous voilà pris, retenus par sa voix économe, poétique, qui n'use que des mots nécessaires aux images que sa claustration convoque. Images de mélancolie et de patience, de colère et d'incendie des sens. Vole en éclat la prison de verre. Se donne enfin le vaste monde. Un monde de bruit et de fureur, sans doute, mais aussi de douceur et d'espoir, de cris verts, de nuages jaunes, de langues rouges et d'humains multicolores. En oeuvrant à la connivence secrète des couleurs et des bruits, de la lumière et des sons, des perceptions et de l'émotion, Caroline Lamarche et Goele Dewanckel évoquent la mélancolie salvatrice d'un être avide d'altérité et de rencontres. Le temps de s'asseoir sur la chaise offerte, dès la première page, à notre méditation, nous découvrons grâce à elles une histoire à la fois douce et violente, grave et jubilatoire.
766.07 --- Dewanckel, Goele (°1959, Roeselare, België) --- Grafische vormgevers ; illustraties ; Goele Dewanckel --- Boekillustraties ; jeugdboeken ; Vlaamse illustratoren --- Kinderboeken --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- French literature (outside France) --- picture books --- illustrations [layout features] --- 766.32.07 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; illustratie ; illustratoren ; cover designers ; concept artists
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766.07 --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators --- Grafische vormgevers ; 1976-2017 ; Paula Scher --- Pentagram --- Grafische vormgeving ; 2de helft 20ste eeuw ; 1ste helft 21ste eeuw --- Grafisch ontwerp ; graphic design --- Kunst ; van vrouwen ; 20ste en 21ste eeuw --- Scher, Paula °1948 (° Washington D.C., Verenigde Staten) --- Scher, Paula °1948 (°Washington D.C., Verenigde Staten) --- Scher Paula --- boekontwerp --- boekdesign --- boeken --- activisme --- politiek --- muziek --- schilderkunst --- 766.071 SCHER --- eenentwintigste eeuw --- twintigste eeuw --- kunst --- kunstonderwijs --- designonderwijs --- grafische vormgeving --- grafisch design --- grafisch ontwerp --- Scher, Paula --- MAD-faculty 20 --- grafisch ontwerper --- Catalogs. --- Catalogues.
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Né en 1959, Paul Cox est un graphiste et artiste atypique qui compte parmi les créateurs majeurs de son époque. Dans cette monographie, il propose une sélection de ses travaux, des scénographies d'exposition à la communication culturelle, en passant par ses croquis quotidiens ou encore ses expérimentations autour des formes et des couleurs. Un livre de référence pour tout ceux qui s'intéressent au design et à l'illustration.
Cox, Paul --- Art graphique --- kunst --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- 75.071 COX --- 766.071 COX --- 7.071 COX --- games --- spellen --- speelgoed --- boekdesign --- boekotntwerp --- boeken --- illustratie --- posters --- affiches --- grafisch design --- grafische vormgeving --- grafische ontwerp --- grafiek --- tekenkunst --- schilderkunst --- Cox Paul --- Frankrijk --- 7.07 --- 766.07 --- 741.07 --- Beeldende kunst ; grafische vormgeving ; Paul Cox --- Grafische vormgevers ; illustraties ; tekeningen --- Kinderboeken --- Boekillustraties --- Cox, Paul °1959 (°Parijs, Frankrijk) --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Tekenkunst ; tekenkunstenaars A - Z
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Look & See offers a very personal insight into the idiosyncratic influences and inspirations behind the creativity of Anthony Burrill, designer and letterpress guru. Selecting from his private collection of printed matter, lovingly gathered and curated throughout his career, this is a celebration of the pieces of paper that surround our everyday lives, offering a whimsical and, at times, almost philosophical perspective on how we view printed artefacts. Each piece is accompanied by an observation by Burrill that reveals his sensitive knowledge and understanding about design and its place it the real world. Beautifully crafted into a whole much greater than the sum of its delightful parts, this is a publication that will entrance and be treasured in equal measure.
Graphic arts --- Commercial art --- Design --- Printed ephemera --- 766:659.2 --- Ephemera, Printed --- Ephemeral printing --- Printing, Ephemeral --- Street literature --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Advertising, Art in --- Advertising, Pictorial --- Advertising art --- Art, Commercial --- Art in advertising --- Commercial design --- Advertising --- Art --- Art and industry --- Posters --- Visual communication --- Motion picture billboards --- Art, Graphic --- Arts, Graphic --- Graphic design (Graphic arts) --- Graphics --- Gebruiksgrafiek ; voorlichting ; adviezen --- Burrill, Anthony --- Art collections. --- 766.07 --- 766.01 --- 766:316.77 --- Grafische vormgeving ; A. Burrill ; beschouwingen over design --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Gebruiksgrafiek ; theorie, filosofie, esthetica --- Gebruiksgrafiek ; sociale communicatie ; sociologie van de communicatie --- Typografie --- Grafische vormgeving --- Vormgevers --- Letterpress --- Vormgever --- 766.23.01 --- Grafische industrie en ontwerp ; logo & pictogram ; theorie, filosofie, esthetica
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